AI neemt hotelwerk over

AI verstuurt zò snel een bevestiging van de hotelreservering dat klanten dachten dat er niet met de juiste zorg naar de boeking werd gekeken.

AI neemt het reserveringswerk over van mensen bij een Nederlandse hotelketen.

Dit zorgt dat er veel minder fouten worden gemaakt en het kost veel minder. Het kost 10 mensen hun baan, er blijft er 1 over om complexere boekingen van bijvoorbeeld wekelijks terugkerende vergaderingen te controleren voordat AI een bevestiging doorstuurt.

AI is hier zelf lerend: -komt ie- als de AI meent dat er menselijke hulp nodig is bij de verwerking van een reservering, ..... dan geeft de AI de menselijke medewerker een seintje.

Spreektaal was lastig. Bepaalde woordcombinaties moest AI leren. Het woordje 'en' tussen 12 en 13 juli onderdeel van een datum is." AI heeft als doel dat 95% van de mails autonoom wordt afgehandeld.

Nadeel van de inzet van AI: banenverlies.

Voordeel: minder (loon-)kosten, sneller reageren naar de klant met de bevestiging, verlaging van de werkdruk waardoor de medewerkers meer tijd hebben om gesprekken met klanten te voeren en gasten te begeleiden waardoor additionele omzet wordt gescoord. Tot wel 35%!

AI gaat dan van Artificiële Intelligentie naar Authentieke Intelligentie. Medewerkers zorgen voor verbinding met mensen, AI ondersteunt de medewerker door de overname van taken. Taken die standaard en repetitief zijn. Daar is AI voor bedoeld. En daarmee is AI een stuk gereedschap en tool geworden - ondersteunend voor de mens, een assistent. Een assistent die Michiel heet.

Op die manier ga je van 'Artificiële Intelligentie' naar 'Authentieke Intelligentie'.


>